Dalekie Obserwacje Rotating Header Image

Tatry z Siniewskiej Góry [200+]

AKTUALIZACJA 10.09.2019. FOT. NATAN BUGAJSKI

Symulacja online

Zdjęcie przedstawia: Tatry Wysokie 
Zdjęcie wykonane z: Góra Siniewska(449 m n.p.m., Pasmo Oblęgorskie, Góry Świętokrzyskie)
Odległość: Rysy – 200.9 km, Gerlach – 202.2 km, Krywań – 203.6 km
Zdjęcie wykonano dnia: 2017-12-08
Autor: Natan Bugajski 
Aparat: Nikon D3300 + Tamron 70-300mm

Podobne wpisy:

16 komentarzy

  1. Michał Skiba pisze:

    Fajnie że ta wspaniała obserwacja doczekała sie w końcu publikacji w galerii chwały nota bene po 2 latach. Jaszcze raz gratulacje dla Natana!

  2. Piotr_Long _Island pisze:

    brawo! widać, że strona DO idzie w dobrym kierunku!

  3. Andrzej pisze:

    Michał, młyny DO mielą powoli 😉 Gdy otwarłem emaila najpierw podskoczyłem z radości, a potem zrobiło mi się wstyd… No ale jest i już budzi zachwyty na FB. Autorze, gratulacje!

  4. mateo pisze:

    To jest wlasnie jedna z tych obserwacji, ktore pokazuja sens istnienia strony DO w obecnej jej postaci. Jesli jeszcze o jakiejs nie wiemy albo zapomnielismy, to prosimy o monit 🙂 Jednoczesne uspokoje – nie, o Salominie nie zapomnielismy 😉

  5. Michał Skiba pisze:

    Salomin czeka jeszcze na poranną obserwację która jest jak najbardziej możliwa czego potwierdzeniem mogą być marcowe warunki kiedy Tatry były widoczne gołym okiem z Magdalenki o godzinie 13 i to bardzo wyraźnie. P.s Mateusz bardzo nas cieszy że strona ożyła i poza FB i Astropolis można w końcu podziwiać wspaniałe DO w ich kolebce. To teraz tylko organizować zlot!

  6. mateo pisze:

    Michal – bardzo chetnie, jesli osrodki lokalne zmobilizuja sie wlasnymi silami i uda znalezc sie wspolny termin i miejsce spotkania, to ja z mila checia skoordynuje Slask i zorganizujemy zlot. Jest na stronie chyba nawet moj komentarz z 2008, w ktorym zachecam spolecznosc do zlotu, tylko wtedy bylo nas lacznie moze ok 100 aktywnie dzialajacych osob w calej Polsce 🙂 Teraz pewnie bedzie kilka razy wiecej i ma to szanse powodzenia.

  7. Piotr_Long _Island pisze:

    Mateo: „Jesli jeszcze o jakiejs nie wiemy albo zapomnielismy, to prosimy o monit”.
    Odważę się zatem delikatnie napomknąć….
    Ja wiem, że to nie była hiperodległość (ledwo ponad 100km), ale może choć potwierdzenie, że dostaliście moje Apallachy z McAfee Knob?

  8. Andrzej pisze:

    Piotr_Long_Island: dostaliśmy, czekają w kolejce 🙂

  9. Piotr_Long _Island pisze:

    oh! Dziękuję! Tak jak pisałem: nie, żebym się jakoś specjalnie spodziewał, bo wiem, że to nic wielkiego. Ot, sprawdzenie komunikacji 🙂
    I jeżeli jeszcze tego nei zrobiłem: dziękuję wam serdecznie za stronę DO. Wiele inspiracji do wędrówek i ponownych zachwytów z każdego widoku!

  10. Krzysiek_S pisze:

    Znakomita obserwacja, trochę nawet lepsza (o kilkaset m, ale zawsze to coś) od tej ze Św. Krzyża.
    Widzę po komentarzach, że do publikacji ustawiła się już kolejka :-).

  11. Tucznik pisze:

    Symulacja jest chyba w złym miejscu postawiona. W Siniowie przy budynkach jest taras widokowy (na południowym zboczu Sieniewskiej Góry) i to chyba z niego były łapane Tatry a symulacja wskazuje na szczyt. Dystanse też będą inne niż na symulacji a zbliżone do tych z opisu obserwacji. Dystans Sieniów taras widokowy-Krywań to 203,46 km licząc przez GoogleEarth.

  12. Natan B. pisze:

    Tucznik nie robiłem zdjęć z tarasu widokowego. Podaję dokładne współrzędne: 50°58’18.70″N 20°26’24.04″E

  13. Tucznik pisze:

    Natan B. – dzięki za informację. Nawet polepsza to dystans bo wychodzi do Krywania 203,7 km, ale nie zmienia to faktu, że symulacja dalej jest postawiona w złym miejscu na szczycie Sieniawskiej Góry. Normalnie bym się nie czepiał bo dystans jest naprawdę ogromny i mało kto ma coś takiego w dorobku ale jak już o rankingu krajowych DO decydują metry to przy tych obserwacjach powyżej 200 km warto dokładnie zmierzyć. Tym samym również wysokość miejsca obserwacji jest też inna, geoportal pokazuje 420 m n.p.m.

  14. Natan B. pisze:

    Tucznik – jeżeli chodzi o ten opis: „Zdjęcie wykonane z: Góra Siniewska(449 m n.p.m., Pasmo Oblęgorskie, Góry Świętokrzyskie)” to nie podawałem tej wysokości jako tej z której były robione zdjęcia. Chodziło raczej o opis samej góry, gdzie jest położona, jaką ma wysokość. Faktycznie może to być źle odebrane. Podaję link do tych zdjęć na mojej stronie (jest tam symulacja z udeuschle z dokładnego miejsca, z którego robiłem zdjęcia): http://landscapeinthelens.blogspot.com/2018/08/dalekie-obserwacje-tatry-wysokie.html

  15. Tucznik pisze:

    Natan B. – właśnie widzę, że na twojej stronie jest kolejna obserwacja z 200 km. Gratulacje!

  16. Natan B. pisze:

    Dzięki. Muszę właśnie podesłać chłopakom z DO 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Connect with Facebook

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.